wtorek, 22 listopada 2016

Praca za czytanie książek

15 pracodawców, w tym największe firmy w swoich sektorach, postanowiło postawić kandydatom do pracy nietypowy warunek. W aktualnie prowadzonych przez nich rekrutacjach poszukiwane są osoby, które oprócz doświadczenia na podobnym stanowisku, czy znajomości języka obcego muszą wykazać się czytaniem książek. W ten sposób pracowników szukają m.in. jeden z największych producentów słodyczy w Polsce, wielka internetowa platforma sprzedaży odzieży i wiodące koncerny medialne. 


Akcja odbywa się w ramach kampanii Czytaj PL.

Relaks, poszerzanie horyzontów, rozwijanie wyobraźni - o tych korzyściach płynących z obcowania z literaturą wiedzą wszyscy. Po raz pierwszy jednak spędzanie wieczorów z ulubioną lekturą może pomóc w znalezieniu nowej pracy. W wielu ogłoszeniach rekrutacyjnych pojawił się zapis związany z czytaniem książek. W przypadku części z nich czytanie będzie dodatkowym atutem, a w przypadku innych jest po prostu "mile widziane". Niektórzy rekrutujący zachęcają potencjalnych pracowników do podzielenia się tytułami swoich lektur. Wszystkie firmy biorące udział w akcji zdecydowanie jednak premiują czytających kandydatów. Zyskują tym samym tytuł "Pracodawcy Przyjaznego Czytającym" oraz zniżki na e-booki i audiobooki dla swojego zespołu. - Badania wskazują, że osoby czytające są często bardziej kreatywne, mają większą wyobraźnię. Dlatego przekonaliśmy pracodawców, że tego rodzaju pracownicy wniosą dużo do ich firm. Jednocześnie chcieliśmy pokazać, że czytanie może się po prostu opłacać - pomaga zdobyć dobrą pracę w czołowym przedsiębiorstwie danej branży - mówi Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizatora kampanii Czytaj PL.
Aktualnie można znaleźć 25 ogłoszeń z dopiskiem o czytaniu książek. Poszukiwane są m.in. osoby na takie stanowiska jak: specjalista ds. marketingu, kierownik salonu marki odzieżowej, operator filmowy, asystent w dziale sprzedaży, digital marketing manager, konsultant techniczny, visual merchandiser.

 "Nie jest ważne, czy wybieram kryminały, czy romanse, literaturę z najwyższej półki czy biografie. Istotne jest, że tak samo jak pracodawcy biorący udział w akcji, uważam czytanie za ważne. Zachęcam też pracowników, aby pokazywali akcję swoim szefom. Do programu może dołączyć każdy pracodawca. Zgłoszenia odbywają się za pomocą strony internetowej akcji www.czytajPl.pl "- mówi Paweł Polański z Woblink.com.
Ogłoszenia pracodawców można znaleźć tutaj.

Czytaj PL to największa akcja promująca czytelnictwo na świecie. W jej ramach w 16 polskich miastach pojawiło się ponad 600 nośników (citylighty i plakaty) z umieszczonym kodem QR pozwalającym na pobranie 12 darmowych e-booków i audiobooków. Do dystrybucji kodów zachęcani są wszyscy ci, którzy kochają książki. Za pomocą aplikacji kod można wysłać do pięciorga znajomych, można także wydrukować plakat z kodem i powiesić go w swoim miejscu zamieszkania, w pracy, czy zaprzyjaźnionym sklepie. Tym samym sieć wypożyczalni Czytaj PL codziennie powiększa się o nowe miejsca.

Czytaj PL trwa od 2 do 30 listopada. Lista książek, które można przeczytać za darmo znajduje się na www.czytajPL.pl
Organizatorzy: Krakowskie Biuro Festiwalowe jako operator programu Kraków Miasto Literatury UNESCO oraz platforma Woblink.com
Wydawcy: Audioteka, Filia, Galeria Książki, Karakter, Media Rodzina, Prószyński i S-ka, Sound Tropez, Wydawnictwo Literackie, Wydawnictwo Otwarte, Znak, Czarna Owca
Miasta partnerskie: Częstochowa, Gdańsk, Katowice, Poznań, Toruń, Wrocław
Pozostałe miasta biorące udział w akcji: Warszawa, Łódź, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Białystok, Lublin, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin
Pracodawcy, którzy przystąpili do akcji: Agora, Answear.com, El Padre, Freshmail, Hand Made, Idea Bank, Interia.pl, Medicine, MJCC, My Works, Salesmanago, Twojemeble.pl, Walraven i Wawel.

źródło: www.instytutksiazki.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz