środa, 2 marca 2016

"Królowe przeklęte" Cristina Morato





Książka bardzo mi  mi się podobała. Autorka podarowała mi  interesującą lekturę m.in. dzięki listom i pamiętnikom. To one sprawiły, że pokazanie królowych stało się"przyjemniejsze".
Wiem, że literatura historyczna nie ma wielu zwolenników, ale wierzę, że na kartkach tej opowieści znajdziecie zupełnie nową odsłonę, bardzo popularnych w historii postaci. Jest to książka pozbawiona nudy i suchych informacji.Czytając, poczułam rodzaj tęsknoty za przeszłością i dawnymi wiekami.
Autorka zaprasza nas do poznania tajemnic cesarzowej Sissi, Marii Antoniny, Krystyny Wazówny, królowej Wiktorii, Aleksandry Romanow i Eugenii de Montijo.


Myślę, że siłą tej opowieści jest pokazanie sławy, bogactwa i blichtru dworów królewskich od strony nieznanej. 

Od miejsc, które dalekie są od ideału.
Każda z przedstawionych kobiet jest silna i odważna. Czy mogę się z nimi identyfikować? Raczej nie, ale dzięki tej książce, przez parę chwil poczułam się częścią pełnego przepychu dworu królewskiego.
Moją ulubioną jest Królowa Sissi.


To, czego mi zabrakło w tej książce, to ilustracje lub fotografie. Ta jedna, na początku każdego z rozdziałów, to zdecydowanie za mało. 



Uważam, że ten tytuł Was nie zawiedzie,  a autorka zyska nowych, oddanych czytelników.


Ocena: 8/10                                                                                 Daniel

Dziękujemy wydawnictwu Świat Książki za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej, szkolnej biblioteki.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz