piątek, 12 lutego 2016

"Zazdrośnice" Éric-Emmanuel Schmitt



Julia , Anouchka , Colombe i Raphaëlle, cztery nastoletnie dziewczęta, powierzają pamiętnikom swoje uczucia i relacje z innymi. Wszystko to odbywa się wokół inscenizacji "Romeo i Julia" Szekspira.
Na pierwszy rzut oka, ta powieść jest lekka. Im dalej czytałam, tym większe wzbudzała zainteresowanie. 
Ciekawa jest forma pamiętnika, w którym odkrywałam myśli, pytania i obsesje 16 letnich dziewcząt...
Są też nieporozumienia z rodzicami i inne konflikty...

Myślę, że taka refleksja na temat przyjaźni i miłości , a w tle zazdrości i innych pragnień pokazana oczami nastolatków jest bardzo intrygująca. Dziewczyny na stronach tej powieści- pamiętnika stają się kobietami. Ich dylematy bardzo często przekraczają możliwości tych nastolatek. 
Moim zdaniem, wiele z moich koleżanek, ja również, odnajdziemy nasze doświadczenia i pragnienia w tej książce.
W kilku momentach aż się zdziwiłam, że pisarz-mężczyzna tak niezwykle trafnie potrafił opisać nasze "kobiece stany".

Całkiem przyjemnym odkryciem jest pokazanie w "Zazdrośnicach" Szekspira z innej niż lekturowa strony.
Motto książki to:
"Miłość udzieli i doda mi mocy" ( Szekspir, Romeo i Julia)

Jedynym minusem, według mnie, jest wielkość tej książki. Cóż - za szybko ta opowieść się kończy!

Ocena: 9/10 Magda
Dziękujemy wydawnictwu Znak za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej szkolnej biblioteki


 
Magda 



Poprzez pamiętniki i 4 SMS-y nastolatków , Éric-Emmanuel Schmitt opowiada nam o istnieniu Colombe , Julia, Anouchka i Raphaëlle różne tematy zostały poruszone w tej powieści : miłość , oczywiście , ale także relacje z innymi, dzisiejsza młodzież i jej wołania o pomoc ...
Byłem szczególnie kwestionowane w tej powieści : zdolność autora do poślizgu w skórę swoich bohaterów , dziewczyny tutaj 16 lat ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz