piątek, 26 lutego 2016

"Akademia Dobra i Zła" Soman Chainani


"Akademia dobra i zła", to pierwszy tom trylogii Somana Chainaniego, który opowiada o przyjaźni ponad wszystko oraz o poświęceniu. Jest to historia dwóch przyjaciółek - pięknej, mądrej i uczynnej Sofii oraz brzydkiej i niemiłej samotniczki Agaty.

Obie dziewczynki mieszkają w miasteczku Galvadon, po którym krąży legenda o tajemniczym Dyrektorze Akademii. Co jakiś czas porywa on dwoje dzieci( jedno dobre, drugie złe), by przenieść je do Akademii Dobra i Zła. W głębi magicznego lasu uczą się one, jak być dobrym bohaterem lub czarnym charakterem. Wielu z nich trafia później do baśni lecz tylko nielicznym udaje się zabłysnąć i stać się znanym.

Dzieci w Galvadonie nie robią nic innego poza czytaniem bajek i baśni; w nadziei, że i one może kiedyś trafią do Akademii. Takie pragnienie ma również Sofia. 

Kiedy nadchodzi czas "wyboru", Dyrektor Akademii porywa Sofię i ...jej przyjaciółkę Agatę. Sofia jest uradowana, Agata chce jak najszybciej wrócić do domu.
Nagle,  następuje straszna pomyłka. Agata trafia do różowej i ociekającej lukrem Akademii Dobra, a Sofia do śmierdzącego, brudnego zamku będącego siedzibą Akademii Zła. W swoich szkołach dziewczyny dowiadują się wiele nowych rzeczy, jednak im więcej wiedzą, tym liczniej pojawiają się niejasności...
Dlaczego od ponad 200 lat dobro zwycięża?
Czyją sprawką jest fatalna pomyłka?
Kim, tak naprawdę, jest profesor Sader?
Co dzieje się z tymi, którzy nie zdali?
I wreszcie najistotniejsze pytanie: Co znaczy przepowiednia o czytelnikach?

Na "Akademię Dobra i Zła" natrafiłam zupełnie przypadkiem podczas wizyty w księgarni. Od razu zaciekawiła mnie okładka oraz tajemniczy tytuł.
Zaczęłam jej szukać w bibliotekach i na stronach internetowych. W końcu tata pokazał mi wydanie e-booka. Bez chwili wahania, zdecydowałam się na zakup tej książki. Nie żałuję mojej decyzji.

Powieść uważam za bardzo interesującą i przyjemną w czytaniu. Cieszę się, że autor napisał dalsze losy bohaterek. Mam zamiar je przeczytać w najbliższym czasie.
Jedyną wada, jaką zauważyłam, jest przewidywalność(w niektórych momentach) rozwoju akcji.  
Pomimo tego książkę czyta się fantastycznie. Powieść dostarcza dużo pozytywnych wrażeń oraz tematów do przemyśleń.

To idealny tytuł dla osób wrażliwych i lubiących fantasy.
Serdecznie ją polecam jako książkę "do poduchy". 

Ocena: 8/10                                          Nietoperz Abeile<3    





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz