wtorek, 21 lipca 2015

"Sekrety notatnika" Eve Haas

Bardzo mnie zaskoczyła ta książka i chciałabym zachęcić Was do sięgnięcia po ten tytuł. 
Zdecydowanie zmieniłabym okładkę, na kopertę przewiązaną zielona kokardą, a w niej ... tak, dobrze się domyśliliście - notatnik kryjący tajemnice rodziny.

Czytając tę historię, która wydarzyła się naprawdę, zastanawiałam się jakbym się zachowała, gdyby mój tato wręczył mi taki "skarb" czyli ślad przeszłości.

Autorce nie zabrakło odwagi pokonać lęki i niesprzyjające czasy - lata 70-te podziału Niemiec, żelaznej kurtyny. Odważyła się dotrzeć do archiwum w NRD, gdzie po nitce do kłębka, odkrywała tajemnice swojej rodziny. czy muszę dodawać jak niebezpieczne było to przedsięwzięcie?

Powiem szczerze, że zazdrościłam jej determinacji. Uważam, że odwagi dodawał jej mąż, który od początku wspierał ją w poszukiwaniach.

 No bo jak przejść obojętnie wobec faktu, że nagle może nasz przodek, Emilia - polska arystokratka była związana z pruskim księciem Augustem?

Atmosfera tej książki miejscami przypomina film szpiegowski. Moim zdaniem oddanie realiów panujących w Europie wschodniej lat 70-tych jest bardzo ważne dla nas młodych czytelników. Takich faktów nie znajdziemy w żadnym z podręczników.

Polecam gorąco!  
Wyruszcie razem z Evą w podróż do przeszłości! Nie będziecie żałować!!!

Ocena: 9/10                                                                          Magda

Dziękujemy wydawnictwu Świat Książki za przekazanie książki.
Książkę można wypożyczyć z naszej szkolnej, biblioteki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz