środa, 4 marca 2015

"Sekretne życie pszczół" Sue Monk Kidd



Książka jest niezwykła. Od pierwszej strony zaprasza nas do swojego świata,
wręcz zaczarowuje.

Myślę, że można ją polecić zarówno czytelnikowi młodzieżowemu, jak
i dorosłemu. Każdy z nich znajdzie w tej opowieści niesamowite
wątki, a niektóre z nich, jestem tego pewna, pozostaną w umysłach, na bardzo
długo.

Akcja toczy się w latach 60-tych w Karolinie Południowej na farmie brzoskwiń i
ten fakt również nadaje książce oryginalne "smaczki".

Bohaterką jest 14 letnia Lilly, która walczy z tragiczną przeszłością. Podczas
sprzeczki rodziców, mając zaledwie 4 lata, zastrzeliła, nieumyślnie, swoją mamę.Ta śmierć nieustannie ją prześladuje.  Ukojenie i prawdziwą miłość znajduje
u czarnoskórej pomocy, matki zastępczej - Rosaleen, która
niestety staje się ofiarą przemocy rasowej.
Wielkim przeciwieństwem tej kobiety jest ojciec Lilly - gorzki i niezwykłe okrutny
mężczyzna.

Na szczęście przeciwwagą do napięcia wynikającego z ciężaru problemów
bohaterki jest życie pszczół. Opisy są tak przejmujące, że wręcz czułam zapach miodu i słyszałam dźwięk, tak wyraźnie, jakbym znalazła się we wnętrzu ula. Ta część życia staje się dla dziewczyny jej niezwykłą lekcją życia.

Nie byłam przygotowana, na fragmenty książki opisujące cierpienie Lilly, które
czytałam przez łzy.

Ta książka jest przejmująca, pełna serca i ciepła, ale również niezwykle
inspirująca.
Mnie "otworzyła oczy" na temat bardzo bolesny - dziecięcej samotności.

Polecam tę opowieść , na pewno nie będziecie zawiedzeni!

Po przeczytaniu koniecznie zobaczcie ekranizację powieści ( z 2008 r.),
w reż. Giny Prince-Bythewood.

Ocena: 10/10                                                                    Magda


Dziękujemy Wydawnictwu Literackiemu za przekazanie książki.


Książkę można wypożyczyć z naszej biblioteki szkolnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz