piątek, 28 listopada 2014

"Tajemnicze dziecko" E.T.A.Hoffmann - nietypowa recenzja


Podczas zajęć biblioterapeutycznch dla kl. I d w Szkole Podstawowej nr 130 nie tylko zachęcamy do sięgnięcia po odpowiednią lekturę, ale i wprowadzamy elementy biblioterapii ( a więc zabawy słowem, gestem, rysunkiem). Przede wszystkim przekonujemy do gimnazjalistów - młodszych kolegów i koleżanki.



 Gimnazjaliści-blogerzy wybierają odpowiednią lekturę, przygotowują oprawę graficzno-zabawową i ... starujemy. Nasze gimnazjum wchodzi w skład dużego zespołu szkół - gdzie jest i szkoła podstawowa, i przedszkole. Dlatego wystarczy zejść 1 piętro i jesteśmy na miejscu.

Jeśli chodzi o "Tajemnicze dziecko", to zajęcia prowadziły gimnazjalistki z kl. 3C: Karolina, Jagoda i Julia.





Dziewczęta chciały przybliżyć klimat baśni, dlatego zwróciły szczególną uwagę na przepiękne ilustracje, które również zachwyciły pierwszaków, ale i klimat lasu. Dlatego podkładem do tekstu była muzyka z nagranym śpiewem ptaków. Zajęcia rozpoczęły zabawy w lesie - zbieraliśmy grzyby, wdrapywaliśmy się na drzewa, aby spotkać bohaterów baśni. 
Ponieważ język "Tajemniczego dziecka" byłby nie w każdym momencie zrozumiały dla naszych odbiorców, gimnazjalistki pilnie zmieniały niektóre zdania oraz wprowadziły polskie imiona bohaterów: Ania i Piotrek.

Największe emocje wzbudziło pojawienie się na naszej polanie tajemniczego dziecka i pytanie : czy jest ładne??? 


 Mottem do naszych zajęć były ZASADY, które naruszyły dzieci, występujące w baśni. Pierwszaki chętnie opowiadały nam, co to są zasady i w jaki sposób nasi bohaterowie je przekroczyli.
Odprężyliśmy się oglądając cudne ilustracje kwiatów, które dzieciom najbardziej się podobały, a na zajęciach plastycznych nasi młodsi koledzy wykonali prace plastyczne, przedstawiające  wyobrażenia roślin z cudnego lasu.




 Jagoda, Julia, Karolina

Dziękujemy wydawnictwu Media Rodzina za przekazanie książki.

Książkę można wypożyczyć z naszej biblioteki szkolnej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz