środa, 8 października 2014

"Zostań, jeśli kochasz" Gayle Forman



Jest to historia nastoletniej Mii Hall, która jest zupełnie inna niż reszta jej rodziny. Oni - szaleni rockmeni. Ona - spokojna, kochająca grę na wiolonczeli i muzykę klasyczną. W szkole w Oregonie poznaje chłopaka - Adama, który ma rockowy zespół pod dźwięczna nazwą Shooting Star. Zostają parą "na odległość", z powodu coraz większej liczby jego koncertów w różnych miejscach. 
Pewnego śnieżnego dnia, gdy szkoły zostają zamknięte z powodu zasp śnieżnych, Mia, jej młodszy brat Teddy i rodzice postanawiają jechać na obiad do dziadków, a potem w odwiedziny do cioci. Podczas feralnego zderzenia z czterotonową ciężarówką giną jej rodzice. Teddy zostaje przewiziony do szpitala, gdzie zostaje natychmiast operowany. Umiera jednak kilka godzin po operacji. 
Mia, po wypadku, w jakichś dziwny sposób zostaje ,,oddzielona" od ciała i ogląda zdarzenie z perspektywy osoby trzeciej. Widzi jak wiozą ją do szpitala, gdzie tak jak jej brat przechodzi operację, a po niej zapada w śpiączkę. 

Teraz dziewczyna musi stanąć przed trudnym wyborem. 
Obudzić się i żyć dalej bez brata i rodziców czy umrzeć? 

W podjęciu decyzji pomagają wspomnienia i jej chłopak Adam, który przyjechał do szpitala, gdy tylko dowiedział się co się stało.
 Dziewczyna wspomina czasy, gdy jeszcze żyli jej rodzice i brat, a Shooting Star nie wyjeżdżali w trasy i była cały czas z chłopakiem. 

Czy Mia postanowi zostać wśród żywych, czy może dołączy do rodziców? 

Moim zdaniem książka jest naprawdę niesamowicie ciekawa i wzruszająca. Jednak brakuje mi tego ,,czegoś" mimo, że naprawdę ,,ryczałam" czytając tę opowieść. 
Spodobała mi się ponieważ po jej przeczytaniu zaczęłam się zastanawiać, jak ważna jest rodzina i jaką ja bym podjęła decyzję. 
Mogłam bardzo dobrze wczuć się w bohaterkę książki, gdyż jestem od niej tylko kilka lat młodsza.

Na podstawie powieści powstał film fabularny, w reżyserii R.J. Cutlera, który można oglądać w kinach od IX 2014 r. 


      ( wg Filmeb)



Ocena: 9/10                                                                        Oliwia

Dziękujemy wydawnictwu Nasza Księgarnia za przekazanie książki.

Książkę można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz