czwartek, 16 października 2014

"Zapomniana Księga: Tropiciel" - Paulina Hendel


Wszyscy już chyba wiecie od innych recenzentów, iż najtrudniej jest 

zacząć. Początki nigdy nie bywały łatwe z powodu na ilość przeróżnych 

opcji, lecz prędzej, czy później musimy dokonać wyboru jak to zrobić - 

bez tego nie byłoby niczego. 

Myślę, że poszłam drogą na skróty, ale jest 

jeden plus, bo ta droga jest moja - moja i niczyja inna.


„Tropiciel” – jak zgaduje jest to druga część serii „Zapomnianej Księgi” 

(czyli kontynuacja „Strażnika”) napisana przez Paulinę Hendel o której 

swoją drogą mało wiem, ponieważ... wyjątkowo tutaj nie znalazłam 

żadnej istotnej informacji, oprócz tego, że jest ona kobietą i absolwentką 

filologii angielskiej na Uniwersytecie Gdańskim.

Po pierwsze: nie tego się spodziewałam po tej książce – nie, nie, nie, no, 

nein, niet, 不(...), ale nie była zła i to podkreślam – była nawet całkiem 

dobra. Gdybym wiedziała czego się spodziewać pewnie byłaby epicka. 

Akcja głównie toczy się w Polsce, co jest miłą odmianą. Podoba mi 

się również fabuła, która (dum, dum, dum, uwaga, bo to nowość w 

dzisiejszych dziełach literackich) jest naprawdę oryginalna, jak na ten 

gatunek. 

Ogólnie temat postapokalipsy jest bardzo ciekawy – niestety 

w większości ksiąg, filmów, czy seriali jest powtarzany w kółko ten sam 

schemat dający nam do zrozumienia, że wszystkie możliwe źródła 

ciekawych historii już się wyczerpały, a tutaj... tutaj naprawdę coś jest 

innego i właśnie to mnie zaskoczyło. Oczekiwałam czegoś innego, czegoś 

zwyczajnego (stary schemat: normalne życie -> „bum” -> pełno zombie w 

jedną noc -> ktoś umiera -> koniec) - to do tego byłam przygotowana, to 

tego się spodziewałam. 

Napiszę tu szczerze; ta książka jest inna i za to ją lubię (żeby nie 

powiedzieć „kocham”). Wiecie, i tak znajdę tam trochę minusów, ale 

plusy znacznie przeważają (co jest chyba niespotykane w książkach 

które recenzowałam do tej pory). 

Daje tej książce 8/10 za oryginalność i styl.

                             Klaudia

Dziękujemy wydawnictwu Nasza Księgarnia za przekazanie książki.

Książkę można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej.

3 komentarze:

  1. Po opisie książki, jaki przedstawiłaś, nie wydaje mi się, by ta książka była w moim guście, ale mimo to, bardzo ciekawie czytało mi się Twoją recenzję! Czekam na kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się drugi tom podobał. Wiele wątków mi się bardzo podobało, gdyż zostały wytłumaczone niektóre niejasności z pierwszego tomu. Autorka zostawiła też pole do użycia własnej czytelniczej wyobraźni odbiorców. Uwielbiam całą serię.

    OdpowiedzUsuń