poniedziałek, 20 października 2014

"Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak" - Jacek Hugo-Bader




Po wyjeździe w Tatry znowu zacząłem zastanawiać się nad sensem wspinania. 

Kiedy w poniedziałek przyszedłem do szkoły, dowiedziałem się ze wydawnictwo Znak przysłało nam książkę pt.:"Długi film o miłości" Jacka Hugo-Badera. 

Historia ta poruszyła mnie do łez. Barwna, ciekawie napisana opowieść z pasją pochłonęła mnie na całe dnie. 

Wszystko zaczyna się od organizowania przez Jacka Berbekę wyprawy poszukiwawczej, mającej na celu znalezienie dwójki zmarłych, po zimowym wejściu na Broad Peak, himalaistów. 

Autor postanawia przybliżyć nam sylwetki bohaterów. Następnie udajemy się z nim na wyprawę w Karakorum. Tam wspólnie z grupą himalaistów walczymy o życie i przeżywamy niesamowitą przygodę. 

Lektura odpowiada na dużo nurtujących współczesnych wspinaczy pytań i jest naprawdę godna polecenia nie tylko miłośnikom tego "szalonego" sportu, jakim jest wspinaczka zimą w najtrudniejszych górach świata.

 Jacek Hugo-Bader posiada nietuzinkowy i oryginalny styl pisania. Ukazując pozornie nieistotne, biorąc pod uwagę całość tekstu, lecz jednak ciekawe  anegdoty, oddał klimat wyprawy takim jaki jest, nie ukrywając niczego.

 Jestem naprawdę zadowolony, że sięgnąłem po ten tytuł i szczerze polecam go wszystkim czytelnikom.


Ocena: 9,5/10                                                                         Michał


Dziękujemy wydawnictwu Znak za przekazanie książki.

Książkę można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej.



1 komentarz:

  1. Jestem wielką fanką wędrówek górskich. Super, że powstała taka książka - na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń