niedziela, 21 września 2014

"Zanim zasnę" S.J.Watson




"Moje życie zbudowane jest na ruchomych piaskach"

Zaczynam od cytatu, to słowa bohaterki tej niesamowitej książki. Bardzo mnie poruszyła ta lektura i chciałabym ją wam polecić.

Proszę, nie zrażajcie się. Bo jest w tej książce, taki moment - kiedy miałam dość... Doszłam do ściany i mój mózg podziękował; powiedział, że ma dość tej historii i... prosi o inny temat.

Jednocześnie czułam podświadomie, że już niedaleko , o jakieś 1 czy 2 rozdziały, coś bardzo istotnego w tej historii się wydarzy i...tak się stało.

Problem Christinie  był dla mnie niewyobrażalny... Trudny do zrozumienia. Nigdy do tej pory, nie zetknęłam się z tematem utraty pamięci. Częściowej czy też całkowitej. Nie umiem wczuć się w taką sytuację. 

Natomiast autor tej historii zastrzega, iż wydarzenia opisane w "Zanim zasnę" są całkowicie fikcyjne - ale na powstanie tego thrillera wpłynęły przeżycia pacjentów z amnezją, opisane w książce ":" Zawsze dzisiaj - pamiętnik miłości i amnezji".

Czy to możliwe?
Takie pytanie prześladowało mnie przy czytaniu tej historii. Mąż Christine budził we mnie lęk. Ona była zagadką nie do rozwiązania. 
I nagle ... wiedziałam już prawie wszytko. Dla tego momentu warto przeczytać tę książkę. 
Nie chcę pozbawiać was tego uczucia - bo historia jest niesamowita. Warta zatrzymania i odpowiedzi na podstawowe pytania- kto jest kim? kto kłamie ? czy Christine będzie jeszcze szczęśliwa?

W tej historii spotkałam wszystko : miłość, romans, strach, przerażenie i niezwykłe rozwiązanie.

Polecam szczególnie tym, którzy lubią trudne tematy.
Zastanawiam się, ile czasu potrzebuję na "rozstanie" się z tą historią i zobaczenie wersji filmowej...

                              (Wirtualna Polska)

Na razie pozwalam, aby "Zanim zasnę " żyło we mnie w wersji książkowej...


Ocena: 9/10                                                                                  Ola

Dziękujemy wydawnictwu Sonia Draga za przekazanie ksiazki.

Książkę można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej. 

1 komentarz:

  1. 38 yrs old Budget/Accounting Analyst I Luce Tear, hailing from Brandon enjoys watching movies like Analyze This and Calligraphy. Took a trip to Hoi An Ancient Town and drives a Alfa Romeo 8C 2300 Castagna Drop Head Coupe. porada

    OdpowiedzUsuń