wtorek, 27 maja 2014

"Królowa Malroncja" Maxime Chattam



Bardzo lubię czerwony kolor, zatem bez wahania sięgnęłam po tę książkę. 
Okładka podziałała na mnie, jak magnez. Piękna soczysta czerwień i wielka niewiadoma, tak odebrałam tytuł w którym imię królowej - Malroncja - bardzo mnie zaintrygowało.
Czytałam recenzję tomu pierwszego "Innego świata" http://rekomendacja39.blogspot.com/2014/04/przymierze-trojga-maxime-chattam.html i wiedziałam, że mam do czynienia z fenomenalną książką. 
Ale nigdy nie spodziewałam się, że tom drugi wciągnie mnie do reszty.

Część I książki, pt.:"Roślinna inspekcja" rozkręca się dość wolno. Dopiero ostatnie rozdziały nabierają, tak niesamowitego tempa, że byłam bardzo zaskoczona, śledząc losy trójki przyjaciół: Mattiego, Tobiasa i Amber.

Z zapartym tchem przeżywałam wyprawę Przymierza Trojga - mocno ściskając kciuki za jej powodzenie.
Bohaterowie zmierzają na południe, aby dowiedzieć się jak najwięcej o intencjach królowej Malroncji.
W ich podróży zakochałam się, bo ilość niewiarygodnych przygód i zaskoczeń w części II i III ksiązki, nie pozwalała mi odpocząć chociaż na moment. 

Uważam, że autor książki ma fantastyczną wyobraźnię. Opisy, które wyszły spod jego pióra, to majstersztyk. 

Wyobrażałam sobie np. Ślepy las, jako przestrzeń, która ogranicza mnie bez końca. Bałam się, co przydarzy się bohaterom.
Okazało się, że żadne z nich nie poddało się ChloroPiotrusiofilom, tylko podążało własnym szlakiem. 
Matti i Tobias często nie doceniali mądrości Amber, która potrafiła w wielu podbramkowych sytuacjach, zachować zimną krew. 

Uważam, że wielkim atutem tej książki są dialogi. Rozmowy trójki bohaterów , to nasz, młodzieżowy język.
 Dlatego tak dobrze czyta się tę opowieść i tak wiele można z niej zrozumieć.

Nie odkryję wszystkich kart i atutów tej powieści. Powiem jedno: na pewno nie będziecie mogli oderwać się od przygód Przymierza Trojga.

Czy trójce przyjaciół uda się dotrzeć do królowej Malroncji i jak skończy się tom 2 "Innego świata" koniecznie musicie przekonać się sami!

Mnie, już się marzy czytanie tomu trzeciego czyli "Jądra ziemi".

Serdecznie polecam!

Ocena: 10/10                                                           Beata

Dziękujemy wydawnictwu Sonia Draga za przekazanie tak intersującej książki.

Książkę można wypożyczyć w naszej bibliotece szkolnej.





1 komentarz:

  1. Raczej na pewno sięgnę po ten tytuł. Spróbuję się przekonać do fantasy. Moi koledzy są zachwycenie trylogią.

    OdpowiedzUsuń