piątek, 24 stycznia 2014

"Wybory" Ruta Sepetys



Nowy Orlean, 1950 rok.
Dzielnica niesławy, brudnych interesów, przestępstw.
I 18 letnia Josie. Koleje jej trudnego losu; niesamowita trauma matki-prostytutki, która w Sylwestra wplątuje się w okrutne morderstwo.

Te wszystkie trudne tematy sprawiły, że podczas czytania wciąż zadawałam sobie pytanie - dla kogo jest to książka? Czy mając 17 lat jestem w stanie "przeżyć" wszystkie jej treści i odkryć złe emocje, o których długo po przeczytaniu ostatniego rozdziału nie mogłam zapomnieć.

Sam pomysł marzenia o studiowaniu i odmianie życia jest ciekawy, chociaż nie nowy. Natomiast otoczka przygód i losu dziewczyny zdaje się być lekko naciągana i dość trudna w odbiorze.

Najbardziej przypadł mi do gustu kolega Josie - Jesse; starający się pomagać jej w wielu trudnych momentach.

Mam nadzieję,że kiedyś ,może na kartach innej książki, będą razem bardzo szczęśliwi. 

P.S. Myślę, że po przeczytaniu "szarych śniegów Syberii" zbyt wiele się spodziewałam po kolejnej książce pani Sepetys.

Ocena: 6/10                                                                        Beata

Dziękuję  za przekazanie książki wydawnictwu Nasza Księgarnia.

Książka do wypożyczenia w naszej bibliotece szkolnej.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz