sobota, 1 czerwca 2013

"Podróż po miłość. T.1 : Emilia" Dorota Ponińska

    Okładka raczej nie zachęca do lektury.Od dawna wiadomo przecież,że niebieski, to chłodny kolor.


   Ale w środku książki, czekało na mnie wiele niespodzianek...

  Najpierw rozczarowanie - rozdział 1 pt. : "Klasztor". Miłość w klasztorze? Nie, to nie będzie ciekawa lektura. 
  A potem...autorka tak szybko "wyprowadziła" akcję kościelnymi korytarzami,że ani się spostrzegłam, a już "chłonęłam niczym gąbka" opowieść , której akcja przeniosła się daleko, aż na Bliski Wschód - do Turcji.

   W tym "barbarzyńskim" kraju, przyszło głównej bohaterce ,  Emilii, szukać swojego ojca, którego dotknął tragiczny los - zbiegł z carskiego wojska i trafił do ...tureckiej niewoli.

   I tutaj muszę podkreślić atuty pisarki - bez zbytniej przesady i nadmiaru szczegółów, zaprosiła mnie w podróż - bez wiz i biletów - do kraju, o którym tak niewiele wiem. Dzięki przygodom Emilii mogłam wędrować zaułkami Stambułu i zaglądać miejsca w miejsca niedostępne na co dzień( harem). 

                              To wielki plus tej książki. 

   Minusem, niewątpliwie,  jest fakt, czekania - ZA DŁUGO!!!- na kolejne części; cały rok na tom 2 pt.:"Maria" i 2 lata na tom 3 pt.:"Lilianna".

   Na razie pozostaje  mi zarekomendować Wam  tom 1 "Podróży po miłość"  - jeśli chcecie połknąć bakcyla Orientu, to niewątpliwie , dzięki tej książce, zostaniecie uzależnieni.


Ocena: 9/10            
                                                                            Struś

   


2 komentarze:

  1. Bardzo ciekawa i wciągająca książka !!
    Serdecznie zachęcam do jej przeczytania, bo jest naprawdę interesująca.

    Polecam,
    #Czytelnik Blogga :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za historią ,ale ta opowieść zaciekawiła mnie i chętnie poczytam. Może mnie przekona na dłużej.
    Dzięki za rekomendację.

    OdpowiedzUsuń