poniedziałek, 20 maja 2013

"Death Note" - Tsugumi Ohba





"Osoba, której imię i nazwisko zostaną zapisane w tym notesie, umrze".

   Uczeń liceum Light Yagami jest geniuszem. Na wszelkich testach jest najlepszy z całej Japonii. Do tego nauka - nie sprawia mu trudności. Jednak Light ma dość tego świata, pełnego zła i przestępczości - dostaje szansę na zmianę.

  Znajduje Death Note, którego upuścił bóg śmierci ( shinigami )
Light zaczyna proces "oczyszczenia" świata z przestępców. Na drodze staje mu najlepszy detektyw na świecie: Tajemniczy L

          Jak się możemy domyślić - będzie to starcie tytanów. 

Rozpoczyna się wyścig, który dla przegranego, skończy się śmiercią.

  Mam wielki sentyment do tej serii, gdyż była to moja pierwsza manga.

   Jest to typ kryminału, a jednocześnie horroru. Manga wciąga, jednak w tomie 5 i 6 staje się monotonna, aby później ( na szczęście) ,wrócić do dynamiki i zwrotów akcji. 

  W mandze tego typu, często wiemy, kto jest "dobrem", a kto "złem". Tutaj jest inaczej; to czytelnik decyduje, kto jest kim. 
  Z jednej strony, "dobrem" może być Light jako sędzia, a L jest "złem", bo mu w tym przeszkadza; z drugiej strony to Light jest "złem" ponieważ zabija ludzi, a "dobrem", gdyż chce go powstrzymać.

                 Gorąco polecam

Ocena 10/10                                                            Marcin P.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz