poniedziałek, 13 maja 2013

"Czworo kości" Kazimierz Szymeczko


 


   Gdyby ktoś zapytał mnie, do jakiego gatunku zaliczyłbym tę książkę , nie do końca wiedziałbym co odpowiedzieć.
Powieść ta, to mieszanka wybuchowa zawiera w sobie elementy fantasy,kryminału, romansu i powieści psychologicznej. 
   Nigdy jeszcze nie spotkałem książki tak bardzo "pomieszanej"
gatunkowo. 

                 Czy było to korzystne? Trudno określić.

   Powieść opowiada o czwórce nastolatków i ich problemach oraz  pasji - grze RPG , która staje się odskocznią od rzeczywistości. Urządzają sobie sesje podczas, których przenoszą się w świat fanatasy. Problemy zaczynają się, gdy zapraszają do gry Tomka - kolegę z klasy, spędzającego całe dnie przed komputerem ( grając w gry). 

  Tomek próbuje popełnić samobójstwo; okazuje się, że zrobił to z powodu gry komputerowej...


   Autor powieści stara się nas uświadomić, jak wielkim niebezpieczeństwem są wszelkie uzależnienia, a w szczególności gry komputerowe.

   Mimo poważnego przekazu w tekście zawartych jest sporo błędów logicznych 

   np."Uznałem, że odkurzanie mogę sobie darować. A potem odkurzyłem".


   Miejscami powieść była nudna i monotonna. Poza tym kończy się w nieodpowiednim momencie, połowa wątków została pozostawionych bez wyjaśnienia.

   Po przeczytaniu czułem niedosyt. Mimo wszystko, uważam, że każdy powinien przeczytać tę książkę, ze względu na ważne tematy , które  porusza.


Ocena: 3/10                                  
                                                                  Marcin P.


Dziękuję serdecznie wydawnictwu Literatura za przekazanie tak intrygującej książki.

1 komentarz:

  1. Dzięki Marcin, za tak ciekawą recenzję. Nareszcie coś dla chłopców. Mam problem ze znalezieniem czegoś intrygującego - a tutaj i współczesnośc i polski autor.
    Tak trzymać!

    OdpowiedzUsuń